سفارش تبلیغ
صبا ویژن
is2.jpg
اورشلیم
یکشنبه 93/1/31 ساعت 12:50 صبح | نوشته ‌شده به دست reza | ( نظرات )

پشت پرده 24 ساعت پرسه در کوچه های اورشلیم چه بود؟

در اتفاقی غیر منتظره کانال‌های تلویزیونی آرته (Arte) و بایریشه روندفونک (Bayerischer Rundfunk) در آلمان، هم‌زمان حاصل کار 70 گروه خبرنگاری و فیلم‌برداری را درباره‌ی زندگی روزمره‌ مردم در اورشلیم بیت‌المقدس به‌طور زنده پخش کردند.

  

به گزارش مشرق،  این دو کانال تلویزیونی آلمان روز شنبه 12 آوریل 2014 میلادی، برای نخستین بار طی اقدامی    24   ساعته، گوشه‌هایی از زندگی مردم بیت‌المقدس را به مدت   24 ساعت به‌طور زنده به نمایش می‌گذارند؛ در این ماراتون مستند درباره‌ی اورشلیم، اماکن مقدس یهودیت، مسیحیت و اسلام نشان داده شده و جلوه‌هایی از زندگی در این شهر بازتاب می‌یابد.

24 ساعت پرسه در کوچه پس‌کوچه‌های اورشلیم

تهیه و پخش زنده‌ی مستند 24 ساعت زندگی در اورشلیم (24 hours in Jerusalem) که ابتدا قرار بود در ماه سپتامبر 2012 میلادی صورت گیرد، با دشواری‌ها بسیاری روبرو شد.

24 ساعت پرسه در کوچه پس‌کوچه‌های اورشلیم

این دو شبکه  آلمانی به جهت ساخت این برنامه، در تعیین و انتخاب خبرنگاران و فیلم‌سازان گروهی متشکل از فلسطینی‌ها، اسراییلی‌ها و اروپایی‌ها، به تعداد مساوی راهی بیت‌المقدس شدند.

در مجموع طی این برنامه‌ی زنده‌ی 24 ساعته، که عرب‌ها به زبان عربی با عرب‌های این شهر مصاحبه می‌کنند، اسراییلی‌ها به زبان عبری و اروپایی‌ها، هر یک به زبان کشور خود. همانگونه که منتقد روزنامه‌ی فرایتاگ اشاره می کند، زبان‌های موجود در بیت‌المقدس، کلید درک واقعیت پیچیده‌ی این شهر است.

24 ساعت پرسه در کوچه پس‌کوچه‌های اورشلیم

به عبارتی دیگر مجموع اهداف از ساخت و پخش این مستند،‌ القای این باور به جهانیان است که همانا عدم مفاهمه و درک زبان موجب اختلافات موجود در این سرزمین می باشد و لا غیر. 

منبع: مشرق نیوز



برچسب‌ها: مرگ بر اسرائیل

 
آرشیو مطالب
دیگر موارد